Friday, April 13, 2007

prea tare ca sa uitam ora aia de chimie...

-hai mah la ora! e si 30... avem chimie! cu ilinca! ce mai stai?
-bine, hai hai ca vin... auzi... e usa-nchisa.. daca a venit asta inaintea noastra?!
-hai mah ca acum e si 30, n-are cum sa fi venit, doar nu e chiar asa de sarit de pe fix sa vina la si 29, ce naiba..
-asa ai zis si data trecuta, erika! si stii ce s-a intamplat. mie mi-e frica sa intru.
-ei! daca e deja la ora nu mai intru si gata! stii ce-a facut cu noi data trecuta si stii ca nu pot sa ma abtin sa rad. ar fi chiar culmea s-o patim si-a doua oara!
-cata, deschide tu usa sa vedem daca a intrat ilinca la ora la noi si dup'aia fugi la tine in clasa..
Usa se deschide brusc dintr-o lovitura cu piciorul, noi il vedem pe ilinca, el ne vede pe noi ( noroc ca nu stia ca suntem elevele lui.. n-am facut nimic special ca sa ne tina minte, deocamdata..) si o luam care incotro...
Ne intalnim toate gafaind in curtea scolii si ne uitam derutate una la alta(pe drum am mai gasit cateva "intarziate" ca noi doua). trebuie sa recunosc ca, desi eram cea mai calma dintre toate (o mai patisem si inainte...), in momentul cand am vazut ca ne-am "inmultit" asa subit, mi s-a parut ca e jumate din clasa.. eram decat 5.. dar oricum, eram destule!
toate intarziasem si niciuna nu a mai avut atata curaj sa intre, nu pentru morala care urma, ci pentru posibilul 3 pe care ne asteptam sa-l luam la ascultare si pentru posibilele "reactii anormale" pe care stiam ca le avem in asemenea situatii... /:) unele izbucnesc intr-un ras isteric fara sa se mai poata opri 8-), altele incearca sa imbuneze prin plans si prin lasatul privirii in pamant.. eh, fiecare dupa posibilitati :)) Asa ca am ales metoda "cel mai putin dureroasa", cel putin pentru moment :)) ... sa fugim... si-am fugit.. am fugit in tribune, apoi in bastilia, apoi intr-o clasa goala unde ne-a prins o femeie de servici si ne-a spus ca fumam, starnind astfel reactii total gresite si nepotrivite situatiei in care ne aflam /:) una dintre noi era foarte intrigata de acuzatiile acelei femei, asa incat a stat s-o lamureasca, considerand inacceptabile comportamentul si cuvintele ei... " Dar nu se poate!! Doamne.. noi sa fumam? da' cum puteti sa spuneti asa ceva? noi nu fumam! dumnezeule, cum sa.." /:)
Atunci am aflat, de fapt cred ca stiam dar mi s-a confirmat, ca atunci cand esti in situatii limita, cand nu stii prea bine ce se intampla, si nici ce sa faci, atunci RAZI, razi din orice, fara motiv, ca nebunii. Asa faceam noi, era o stare de tensiune, de disperare sau agonie la unele :)) dar si ele radeau, radeau tremurand..
Cand auzeam voci, taceam toate si nu mai scoteam niciun fel de sunet, dar una dintre noi, nemaiputand rezista curiozitatii si tentatiei de a vedea cine vine, a scos capu' pe usa, usa a scartait, s-a intamplat sa o auda tocmai cine nu trebuia sa o auda, adica o profa cu care era de preferat sa nu ne intalnim, iar profa normal ca a deschis usa de la baie sa vada cine e, cum era de asteptat..
Asa cum am mai spus, noi in acele momente nu prea mai gandeam, asa ca stateam toate ingramadite intr-un colt, dar in fata erau oglinzi, deci persoana de la usa oricum ne putea vedea...
Norocul nostru a fost ca i s-a facut probabil mila de noi si ne-a lasat sa stam acolo pana la sfarsitul orei... nimeni n-a fost ranit si intamplarea n-a avut urmari tragice cum se asteptau unele dintre noi..

No comments: