Friday, January 4, 2008

Human after all...




Suntem victime ale societatii in care traim. Oricum am incerca sa negam, oricat de puternica ar fi personalitatea noastra si oricat de mult am dori sa ne impunem propriile valori si norme morale, intotdeauna mediul in care traim, mentalitatea sociala cu principiile si conventiile ei nescrise, ne vor influenta in mod decisiv si vor ajunge sa ne formeze, sa ne defineasca.. Unii dintre noi ne vom revolta impotriva lor la un moment dat, dar in final, ele vor fi doar cauza unor regrete, mai mici sau mai mari, iar noi ne vom resemna, punand totul pe seama destinului.

Pentru ca traim intr-o societate, si inca intr-una in care oamenii se grabesc sa judece fara sa cunoasca, in majoritatea timpului, nu faci altceva decat sa te lupti cu imaginea pe care altii ti-au creat-o in ochii celorlalti oameni. si de fapt, de ea depinde aproape totul.

Ideea e ca nu stiu in ce masura ii judec la randul meu pe oamenii care fac asta si in ce masura ii inteleg.. Pentru ca toti facem asa, toti avem prejudecati, oricat de deschisi am incerca sa fim, toti ascultam sfaturile si parerile prietenilor cand vine vorba de relatiile cu alti oameni, pentru ca nimeni nu face compromisuri doar ca sa stie ca a procedat cum trebuie fata de un om, incercand sa vada dincolo de imaginea creata de "majoritate". si majoritatea cu toate ca invinge, nu are aproape niciodata dreptate.

9 comments:

tami said...

aparentele sunt inselatoare ...
asta imi aminteste ca si eu ar trebui sa fiu mai buna si mai ingaduitoare cu cei din jur ... :-? :o3

lara said...

exact! cat mi-ar placea sa scap de unele prejudecati!!!

lara said...

p.s. mai ai o leapsa la mine pe blog, in caz ca nu te-ai plictisit:)

Erika said...

@tami: ;)) daca merita
@lara: si totusi nu putem, toti avem prejudecati :) o sa vad cum fac cu leapsa ;;)

teo said...

tu ma faci sa imi urasc realitatea asta. dar, stai linistita, nu e vina ta. tu doar spui lucrurilor pe nume. si ma faci si pe mine sa ma revolt mai mult decat o fac in general.
oricum, suntem obligati sa ne adaptam. da, chiar asa e! suntem obligati!doar ca lupta face diferenta, chiar si inutila fiind.

Erika said...

da, teo, asa e, lupta ne face intr-un fel sa nu devenim niste ignoranti

nikosita said...

nu stiu in ce masura am inteles exact ceea ce ai vrut sa spui..cert e ca.. ai pus punctul pe i. ai vb de noi, de cum suntem pt noi si in ochii celorlalti. ma chinui de 2 zile sa dau comment :)) in fine, indiferent cum suntem, in ce lume traim, ca suntem vazuti bine sau rau, singurul lucru de care ar trebui sa ne pese ar fi sa nu ne pierdem speranta :) stii tu.. follow your dreams and don't let go

moi non plus said...

eu cred ca este o problema eterna, de cand lumea, numai ca etichetele se schimba, dar tendinta de falsa realitate o vom cara mereu in spate ca un blestem al omenirii. Ce ai incercat e sa faci o proiectie in zilele noastre, dar fara exemple concrete. Oricum, e bine sa mai semnaleze cineva, sa ne mai dam cu capul de pereti, chiar daca sunt falsi si ei...

Mihaela said...

Revolta nesfarsita impotriva societatii te consuma. Cauta un punct de sprijin